concept cars

KONSEPTBILER

Lexus' konseptbiler byr på spennende glimt inn i vår fremtidige designretning.

main menu lexus brand

DESIGN
INNOVASJON

Denne delen profilerer noen av våre mest slående designkonsepter og andre nyvinninger.

hybrid cars

HYBRIDBILER

Det er mange typer hybridbiler, og de har alle én ting til felles.

lexus service

LEXUS-TJENESTER

Finn dine nærmeste Lexus-sentre eller servicestasjoner ved å taste.

Brukte Biler

BRUKTE BILER

Godkjent bruktbil-programmet fra landsomfattende Lexus-forhandlere.

GS 300h

NYE GS 300h LEVERER 223 DIN hk MED FULL HYBRIDEFFEKT, LIKEVEL ER UTSLIPPET PÅ BESKJEDNE 104 g/km CO2.


Drivstofforbruk, blandet kjøring (l/100 km) 4,4
Akselerasjon 0-100 km/t 9,0
Maks. hastighet (km/t) 190

FRA kr 600 500

DEN NYE GS 300h

NYE GS 300h LEVERER 223 DIN hk MED FULL HYBRIDEFFEKT,
LIKEVEL ER UTSLIPPET PÅ BESKJEDNE 104 g/km CO2.

GS 300h er utstyrt med andre generasjons Lexus Hybrid Drive. Dette kombinerer intelligent en avansert 2,5-liters direkteinnsprøytet bensinmotor med en kraftig elektromotor, mens det nyskapende Active Sound Control leverer en sofistikert motorlyd. GS 300h er morsom å kjøre, men forbruker bare 4,7 l/100 km*.

Velg Electric Vehicle-modus for å kjøre nesten lydløst, uten å bruke bensin og med null utslipp. Det er godt med bagasjeplass og takket være vår ledende stilling innen hybridteknologi, har GS 300h klassens laveste driftskostnader.

*For eco-modellen

PRISER OG SPESIFIKASJONER

SE DETALJENE OG SAMMENLIGN FORSKJELLENE

Comfort

  • Headlights, Bi-LED (high and low beam) with Automatic High Beam (AHB)
  • LED daytime running lights
  • LED rear combination lights
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • 17" aluminiumsfelg, 225/50 R17 dekk
  • Filassistanse (LKA)
  • Pre-Crash Safety (PCS) system
  • Skiltgjenkjenning (TSR)
  • Steering wheel switches, additionally for ACC and LKA
  • TRC (Traction Control) Antispinnsystem
  • VSC (Vehicle Stability Control) Stabilitetskontroll
  • 12.3" multimedia display med Remote Touch
  • 4,2" Multiinformasjonsdisplay i speedometerkonsoll
  • Lydsystem med 12 høyttalere
  • Ryggekamera med hjelpelinjer
  • 2-veis elektrisk justerbar korsryggstøtte i forsete
  • Adaptive Cruise Control (ACC) - all-speed
  • Analog LED belyst klokke
  • Dashboard inlay, film
  • Elektronisk klimakontroll, 2-soner
  • Front seats, electrically adjustable, 10-way (driver) with memory
  • Oppvarmede forseter
  • Rear view mirror, electrochromatic (auto-dimming)
  • Scuff plates, aluminium
  • Stofftrekk

FRA kr 600 500

VELG EN ANNEN VARIANT FOR SAMMENLIGNING

gs300h quote 200x200 white

NYE GS REPRESENTERER EN KRAFTIG FORANDRING. TA FOR EKSEMPEL DEN DRISTIGE «SPINDELGRILLEN» ELLER TEKNISKE GJENNOMBRUDD SOM LEXUS DYNAMIC HANDLING OG ANNENGENERASJONS LEXUS HYBRID DRIVE.

Yukihiko Yaguchi, sjefingeniør for GS

BILENS FUNKSJONER

BLI BEDRE KJENT MED GS 300h

Å kjøre GS 300h – høydepunktene

HØYDEPUNKTENE

GS er en totalt ny type Lexus-sedan – en som ble utviklet i verdens mest avanserte kjøresimulator, og som så ble testet over 1,6 millioner kilometer. Vi startet med å forbedre chassisets stivhet, satte inn nye dempere og utviklet en ny, bakre multilink-fjæring. Så skapte vi et sofistikert aerodynamisk konsept som gjør at luften stryker tettere langs karosseriet, og som bedrer de dynamiske egenskapene og styrepresisjonen. Vi forbedret bilens klasseledende raffinement ytterligere ved å tilpasse glatte underdeksler og finner på baklysene for å øke stabiliteten og redusere vindstøyen.

Inne i GS 300h – høydepunktene

HØYDEPUNKTENE

Du vil føle den forbløffende kvaliteten til nye GS når du for første gang berører det vakkert sydde skinnrattet eller de presisjonsutformede aluminiumsknappene til lydanlegget. På utsiden blir den glinsende lakken våtpusset for hånd (en tidkrevende prosess som vanligvis er forbeholdt håndbygde biler) og sjekkes visuelt og digitalt for å sikre en perfekt finish. Den produseres på anlegget som bygde vår ikoniske Lexus LFA superbil, og GS-produksjonen overvåkes av Lexus «Takumi»-personale. Disse høyt kvalifiserte håndverksmestere sjekker nitid at hver eneste bil oppfyller våre uovertrufne kvalitetskrav.

Sikkerhet i GS 300h – Høydepunktene

HØYDEPUNKTENE

Lexus har alltid vært i forkant når det gjelder sikkerhet og førerstøtteteknologier, og vi tester alle nye modeller i verdens største kjøresimulator. Den trekker veksler på vår ledende stilling i ulykkeshindrende forskning, og nye GS er nå tilgjengelig med det banebrytende Lexus Safety System +. Dette omfatter et kollisjonsvarslingssystem med fotgjengerregistrering; kjørefelthjelp som hjelper deg til å holde kursen; veiskiltassistanse som presenterer trafikkskiltinformasjon til føreren, automatisk fjernlyskontroll for bedre sikt i mørket; og adaptiv fartsholder, som regulerer din hastighet i forhold til bilen foran.

«Atkinsonsyklus»-bensinmotor

«ATKINSONSYKLUS»-BENSINMOTOR

Utstyrt med nyskapende D-4S direkteinnsprøytning og dobbel VVT-i-teknologi, en svært effektiv «Atkinsonsyklus»-motor er hjertet i GS 300h (2,5-liter, 4-sylindere) og GS 450h (3,5-liter, V6). Også med Start/Stop, bidrar disse banebrytende drikildene til å redusere drivstofforbruket og utslippene ytterligere.

Elektrisk bilmodus

ELEKTRISK BILMODUS

Med tilstrekkelig batterilading lar EV-modus deg kjøre i lavere hastigheter over kortere avstander med bare elektrisk drift. EV-modus er helt stille, utslippsfri og forbruker ikke drivstoff. Dette er ideelt, for eksempel når du kjører i saktegående trafikk eller parkeringshus.

Fullhybridytelse

FULLHYBRIDYTELSE

Nye GS 300h og GS 450h leverer imponerende fullhybride ytelser. Du kan akselerere fra 0 til 100 km/t på bare 5,9 sekunder i GS 450h (opp til 250 km/t der det er tillatt) mens,totale, kombinerte utslipp fra GS 300h er bare 109 g/km*, og drivstofforbruket er bare 4.7 l/100 km*.

* For Eco-modellen.

Kraftfordelingsenhet

KRAFTFORDELINGSENHET

«Hjernen» i Lexus Hybrid Drive er det krafts fordelingsenheten (PCU) som styrer den optimale kombinasjonen av kraftressursene – bensinmotor, elektrisk drift eller en kombinasjon. PCU-en sørger også for at hybridbatteriet lades opp etter behov, enten med strøm fra generatoren eller gjennom regenerativ bremsing.

Regenerativ bremsing

REGENERATIV BREMSING

Når du bremser eller reduserer hastigheten, driver bilens hjul den kraftige elektromotoren, slik at den fungerer som en generator. Kinetisk energi – som ellers ville ha gått tapt som varme – fanges opp og omdannes til elektrisk kraft. Denne lagres i hybridbatteriet for senere bruk når du kjører i elektrisk modus eller akselererer raskt.

12,3-tommers Multimedia

12,3-TOMMERS MULTIMEDIASKJERM

På den ekstra store 12,3-tommers multimediaskjermen kan føreren og forsetepassasjeren bidra ved hjelp av Remote Touch, mens stemmestyringen også styrer en rekke applikasjoner. Den delte bredskjermen er optimalisert for simultanvisning av to typer informasjon, for eksempel kartvisning og DAB-radiostasjonsinformasjon.

Girhendler

GIRHENDLER

Selv om alle nye GS-modeller kan kjøres i helautomatisk modus, lar de rattmonterte girhendlene føreren gjøre raske, manuelle girskift. Denne teknologien ble først utviklet for formel 1-biler, og den gjør kjøringen atskillig mer engasjerende.

3-soners klima

3-SONERS KLIMA

Med verdens første nanoe®-teknologi er den nye GS-kupéen inndelt i tre elektronisk styrte klimasoner. I forsetene kan man taste inn sine individuelle innstillinger via Remote Touch eller frontpanelet, mens baksetepassasjerene kontrollerer sin sone ved hjelp av et eget panel.

Oppvarming og ventilasjon

OPPVARMING OG VENTILASJON

I kombinasjon med skinn setetrekk kan fører og forsetepassasjer varme opp eller ventilere sine respektive seter. Dette øker den skreddersydde luksusfølelsen, særlig i ekstreme værforhold.

Seter med svært god støtte

SETER MED SVÆRT GOD STØTTE

Et team av spesialister arbeidet i over fem år med å utvikle en setestruktur som sørger for optimal tretthetslettelse. Justerbar hoftestøtte – en verdensnyhet – sammen med skulder- og sidestøtte og sommerfuglformede hodestøtter finner du på begge forsetene i Luxury-modellene.

Blindsonemonitor

BLINDSONEMONITOR

Radarenheter som er montert i bakre støtfanger registrerer kjøretøy i tilstøtende kjørefelt som ikke dekkes av sidespeilene. Hvis føreren varsler om bytte av fil og et kjøretøy kommer inn i blindsonen, aktiveres straks et varselsignal i det relevante sidespeilet.

Avansert hybridbatteri

AVANSERT HYBRIDBATTERI

Energistyringen av nikkelmetall-hybridbatteriet styres av avansert programvare. Det sørger for at batteriet lades som nødvendig under kjøring, slik at ekstern lading aldri er nødvendig. Den kompakte designen bidrar til betydelig bedre bagasjeromskapasitet.

Skinntrukket ratt

SKINNTRUKKET RATT

Et nytt 3-eikers skinntrukket ratt har blitt designet for nye GS. Det er vakkert utført og har knapper for audio, skjerm, telefon og stemmestyring som er plassert rett ved tommeltuppene.

Digitale tilkoblingsmuligheter

DIGITALE TILKOBLINGSMULIGHETER

Flere digitale applikasjoner kan synkroniseres med multimediaskjermen. For eksempel kan hele adresseboken til en smarttelefon enkelt lastes ned, slik at du kan bla igjennom den på skjermen. En iPhone® eller andre multimediaenheter kan vises og betjenes via ulike skjermbilder.

Veiskiltassistanse

VEISKILTASSISTANSE

Veiskiltassistansesystemet Road Sign Assist (RSA) på nye GS gjenkjenner veiskilt ved hjelp av det frontrute monterte kameraet, og det gir føreren informasjon på multiinformasjonsskjermen. RSA kan registrere skilt som overholder Wien-konvensjonen (inkludert elektroopplyste og blinkende skilt).

Ti kollisjonsputer

TI KOLLISJONSPUTER

I tillegg til en ekstremt kraftig passasjersikkerhetscelle, beskyttes passasjerene av ti sensorkontrollerte kollisjonsputer. Alle bilbeltene, unntatt det i midten bak, er også utstyrt med forstrammere. Fører og frontpassasjer blir beskyttet av totrinns hodekollisjonsputer, i tillegg til knekollisjonsputer og sidekollisjonsputer. De ytre baksetene er utstyrt med brede sidekollisjonsputer som standard, mens gardinkollisjonsputer går i hele lengden langs begge kupésider. Dette ekstreme nivået på sikkerhetsbeskyttelse er standardutstyr i nye GS. Resultatet er at risikoen for skader blir betydelig redusert.

INGEN SAMSVAR

Det er ingen kjøretøyfunksjoner som samsvarer med søket. Vennligst utvid søket og prøv igjen.

HVA ER F SPORT?

gs300h fsport

DE NYE GS F SPORT-MODELLENE KOMMER MED AGGRESSIV STYLING OG 19-TOMMERS LETTMETALLHJUL MED BREMSER PÅ 356 MM.

Den ble utviklet i Nürburgring, av det samme teamet som perfeksjonerte vår LFA V10 superbil, og GS F SPORT-modellene byr på en utrolig presis og spennende kjøreopplevelse. Aggressiv F-SPORT frontstyling – som integrerer øvre og nedre bikubegrill – skaper et umiskjennelig dynamisk uttrykk.

Aggressiv F-SPORT frontstyling – som integrerer øvre og nedre bikubegrill – skaper et umiskjennelig dynamisk uttrykk. På innsiden finner du et førersportssete som kan reguleres elektrisk i 16 retninger, aluminiumpedaler og terskler, med ratt og girspak utført i perforert skinn.

gs300h front grille

EKSKLUSIV FRONT-
STØTFANGER OG GRILL

Med sin distinkte bikubemønstrede spindelgrill og unike støtfanger utgjør den iøynefallende fronten til F SPORT et dristig og bestemt designuttrykk. Den dypere, nedre delen omfatter en integrert spoiler og kompletteres av to separate, ytre gittergriller.

gs300h fsport design

F SPORT-
DESIGN

For å gi eksepsjonelle kjøreegenskaper og stabilitet forbedrer bakspoileren og diffuseren marktrykk og aerodynamikk. Eksklusive F SPORT lettmetallhjul med lavprofildekk – 235/40 (foran) og 265/35 (bak) – sørger for bedret grep i kurver, mens de todelte, fremre skivebremsene på 356 mm sørger for voldsom bremsekraft.

gs300h leather

SKINN-
INTERIØR

En ny skinndesign, med diamantformede perforeringer, er utviklet eksklusivt for F SPORT. Dark Rose er signaturfargen for F SPORT-interiøret, mens alle F SPORT-interiører er utstyrt med svart taktrekk.

gs300h steering wheel

F SPORT-
RATT

Grip om rattet i perforert skinn, med F-Sport-logoen, og du får en merkbar følelse av å være ett med denne kraftige sedanmodellen.

gs300h pedals

PERFORERTE
SPORTSPEDALER

Perforerte aluminiumspedaler gjenspeiler motorsportsarven til den nye F SPORT-modellen. De har et solid grep og er eksepsjonelt responsive.

gs300h scuff plates

EKSKLUSIVE
TERSKELPLATER

De innfelte dørterskelplatene foran og bak er utført i børstet aluminium og inngravert med LEXUS-logoen, i eksklusiv dypsort.

For at du skal få en best mulig Lexus-opplevelse på nettet, benytter vi og våre utvalgte partnere informasjonskapsler (cookies) på nettstedet vårt. Hvis du går videre uten å endre innstillinger, går vi ut fra at du vil motta alle informasjonskapslene på Lexus' nettsted med glede.

LES MER