KONSEPTBILER

Lexus' konseptbiler byr på spennende glimt inn i vår fremtidige designretning.

DESIGN
INNOVASJON

Denne delen profilerer noen av våre mest slående designkonsepter og andre nyvinninger.

HYBRIDBILER

Det er mange typer hybridbiler, og de har alle én ting til felles.

LEXUS-TJENESTER

Finn dine nærmeste Lexus-sentre eller servicestasjoner ved å taste.

LEXUS I DAG

Lexus-tenkning: en unik innsikt i vår innovative tilnærming til design.

BRUKTE BILER

Godkjent bruktbil-programmet fra landsomfattende Lexus-forhandlere.

LEXUS HYBRID DRIVE ER VELDIG SMART – DEN ER OGSÅ BILKJØRINGENS FREMTID. VI LANSERTE VERDENS FØRSTE FULLHYBRIDE LUKSUSBIL I 2004 OG HAR FØRT AN SIDEN DA

Med en intelligent kombinasjon av en bensinmotor med en elektromotor, byr våre fullhybridbiler på spennende ytelser i tillegg til reduserte utslipp og overlegen drivstofføkonomi. Å gå på akkord med ytelsene er ganske enkelt ikke likt Lexus.

De fleste premiumbilmerkene eksperimenterer med eller lanserer sin første hybridbil. Vi har et fullstendig hybridutvalg og har finslipt teknologien for å få en forsmak på fremtiden. Vi skaper det forbløffende.

GOD, BEDRE, BEST

DET ER MANGE TYPER BILER MED TO KRAFTKILDER. IMIDLERTID ER DET KOMBINASJONEN AV BENSIN OG ELEKTROMOTOR SOM UTFORMER BILKJØRINGENS FREMTID. DET ER TRE HOVEDTYPER: MIKRO, MILD OG DET SYSTEMET VI BENYTTER: FULLHYBRID

MICRO HYBRID

Selv om den strengt tatt ikke er en hybrid (strøm fra batteriet brukes ikke til å drive bilen), sørger det som er bedre kjent som 'Stopp-Start' for en beskjeden reduksjon i CO2-utslipp og drivstofforbruk. Når bilen stanser, slås bensin-/dieselmotoren av (for eksempel ved trafikklys) og startes bare igjen når føreren aktiverer gasspedalen. Motoren startes umiddelbart av dynamoen, som får strøm fra bilens batteri, som igjen får en liten ekstra lading fra energi som innhentes under bremsing.

MILD HYBRID

Det er to typer mildhybrid – parallell og seriell. Parallell mildhybrid bruker det samme ‘stopp-start’-systemet som en mikrohybrid, pluss at den bruker elektromotoren til å supplere bensinmotoren under akselerasjon. Den kan vanligvis ikke drive bilen med elektromotoren alene. Den drives av et batteri som lades enten ved å fange energi som vanligvis går tapt ved bremsing eller ved at bensinmotoren kjøres på litt ekstra effekt i landeveishastighet. En seriell mildhybrid driver bilen med en elektromotor som lades av en bensinmotor eller under hastighetsreduksjon (deselerasjon).

FULL HYBRID

Det mest avanserte av alle hybridsystemer - og som benyttes i våre biler. Fullhybride biler kan drives av elektromotoren alene, av forbrenningsmotoren alene, eller av begge. Normalt, ved oppstart eller kjøring i lave hastigheter drives bilen lydløst bare av elektromotoren - ingen CO2-utslipp produseres, og den forbruker ikke noe drivstoff. Forbrenningsmotoren tar sømløst over ved høyere hastigheter, og ved behov byr elektromotoren på ekstra effekt (for eksempel under akselerasjon). Et fullhybridsystem vil på en intelligent måte velge den beste drivkilden og fanger opp mye mer energi gjennom regenerativ bremsing for å lade batteriet, som gir effekt til én eller flere kraftige elektromotorer i bilen.

FORSKJELLEN MED HYBRID

REDUSERTE UTSLIPP

Når den bare kjører på strøm, produseres overhodet ingen utslipp. Underakselerasjon i fart, vil effekten fra elektromotoren erstatte effekten fra bensinmotoren.

HEFTIGE YTELSER

Våre fullhybridbiler er dynamiske og kraftige - en imponerende akselerasjon fra stillestående går hånd i hånd med et dramatisk effektsug når du akselererer i fart.

BEDRE DRIVSTOFFØKONOMI

Som for utslipp, er det slik at jo mindre bensinmotoren brukes, desto bedre drivstofføkonomi, og i en fullhybridbil brukes bensinmotoren mye mindre enn i en konvensjonell bil.

KJØREGLEDE

Å kjøre en av våre fullhybrider er en ren glede. Den er imponerende stillegående når du starter (bensinmotoren er ikke i bruk på dette tidspunktet), og når du akselererer, tar bensinmotoren umerkelig over for å drive bilen. Når du akselererer i fart, sørger elektromotoren for et spontant effektsug med imponerende jevnhet. Og i tillegg får du den uvurderlige tilfredsstillelsen ved bare å vite – vite at du har kontroll over noe av verdens mest avanserte bilteknologi.

LEXUS HYBRID

Lexus Hybrid Drive behøver aldri å kobles til strøm – det er fordi hybridbatteriet lades opp under kjøring. Under bremsing går elektromotoren i revers og fungerer som en elektrisk brems mens den genererer strøm. Strømmen mates til hybridbatteriet for å lade det opp. Enkelt og smart.

Skyv for å avsløre mer...

VÅRE HYBRIDMODELLER

FILTRER INNHOLD SOM
Alle
Kompaktbiler og sedaner

INGEN SAMSVAR

Det er ingen kjøretøyer som samsvarer med søket. Vennligst utvid søket og prøv igjen.

CT

VIS VERDEN AT DU MENER ALVOR

CT 200h er verdens første fullhybride luksuskompaktbil.

IS

SPORTSSEDAN

Nye IS 300h leverer 223 din hk med full hybrideffekt, likevel har den utslipp på bare 99 g/km CO2.

GS

EN KRAFTIG FORANDRING

Nye GS kombinerer dristig og dynamisk design, presise kjøreegenskaper, nyskapende teknologi og et romslig, moderne interiør.

LS

LUKSURIØSE TOPPYTELSER

Kraftige ytelser, sømløse linjer og det ultimate i raffinement – LS omdefinerer luksussedanklassen.

NX alt tag test

NX

DEN FORBLØFFENDE URBANE CROSSOVER

Oppdag nye NX 300h med sitt dristige design og sine rause plassforhold for opptil fem personer – og se den dynamiske F SPORT-utgaven.

RC

LUKSUS SPORTS- KUPÉ

Aldri har 477 hk vært vakrere innpakket.

RX

SKJERPET OG SOFISTIKERT

Nyt effekten av 313 fullhybride hestekrefter.

For at du skal få en best mulig Lexus-opplevelse på nettet, benytter vi og våre utvalgte partnere informasjonskapsler (cookies) på nettstedet vårt. Hvis du går videre uten å endre innstillinger, går vi ut fra at du vil motta alle informasjonskapslene på Lexus' nettsted med glede.

LES MER