UTFORSK UTVALGET VÅRT

CT

Kjør verdens første
fullhybride luksuskompakt, som også leveres som en dynamisk
F SPORT-modell.

IS

Den kombinerer eleganse med sportslig dynamikk, og IS byr på den perfekte balansen mellom luksuriøs komfort og ytelser.

LS

Kraftige ytelser, sømløse linjer og det ultimate i raffinement – LS omdefinerer luksussedanklassen.

RX

Den revolusjonerende RX byr på dynamisk effekt, generøse plassforhold og utrolig økonomi.

NX

Oppdag distinkt design og siste generasjons hybride drivlinje .

RC F

Aldri har 477 hk vært vakrere innpakket

LFA

Dynamisk, utrettelig, spektakulær. Styrken ved håndverksmessighet.


LEXUS' VERDEN

NORSKE BILEIERE I AUTOINDEX 2015:
Lexus troner øverst på pallen igjen – for 4. år på rad!

Lexus er nok en gang soleklar vinner av tilfredshetsundersøkelsen AutoIndex i samtlige fire kategorier. Med totalt 918 poeng av 1000 mulige, setter merket også ny rekord i undersøkelsen.

11.757 norske bileiere har deltatt i AutoIndex 2015, den mest omfattende tilfredshetsundersøkelsen blant norske bileiere. Den er utført av Loyalty Group International i første kvartal 2015, og bygger på 7344 unike svar om bilkundenes forhold til bilmerke, forhandlere, verksteder og lojalitet. Undersøkelsen omfatter biler registrert i perioden 2008-2014 (totalt 23 bilmerker).

– Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, sier Lexus-sjef Jan Christian Holm.
– En stor takk til alle medarbeidere hos våre forhandlere som har bidratt til dette fantastiske resultatet. På vegne av hele organisasjonen vil jeg også takke for kundenes tillit og lojalitet til oss. Førsteplassen for fjerde år på rad er et resultat av målrettet arbeid, og vi skal gjøre vårt beste for at Lexus kåres som beste bilmerke også i fremtiden, lover Holm.

Lexus i særklasse

- Førsteplassen i AutoIndex fire år på rad bekrefter at Lexus er i særklasse når det gjelder kvalitet og kundebehandling, sier Mikkel Korntved som er direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group International. – De har etablert en unik bedriftskultur som sørger for at det er enkelt og behagelig å være Lexus-kunde i hverdagen. Det er den totale opplevelsen og innpakningen som differensierer dem fra øvrige bilmerker i Norge, sier Korntved.

I Norge selger Lexus primært hybridbiler, og kundene gir høyeste score til disse bilene. Dette understøttes ytterligere av at Lexus i år etter år har gått til topps i tilsvarende undersøkelser i en lang rekke land.

Ikke størst, men best

– De siste årene har vi etablert flere forhandlere og doblet salget, men også vært tro mot vår strategi om å levere en annerledes kundeopplevelse. Suksessen skyldes ikke bare at vi leverer kvalitetsbiler med særpreg. Den skyldes også at vi har bestrebet oss på å gjøre god service og kundebehandling til en integrert og naturlig del av merkevaren. Det vet vi kundene våre setter stor pris på. Sagt på en annen måte: bilene produseres i Japan. Resten av kundeopplevelsen produseres i Norge, avslutter en stolt Lexus-sjef Jan Christian Holm.