concept cars

KONSEPTBILER

Lexus' konseptbiler byr på spennende glimt inn i vår fremtidige designretning.

main menu lexus brand

DESIGN
INNOVASJON

Denne delen profilerer noen av våre mest slående designkonsepter og andre nyvinninger.

hybrid cars

HYBRIDBILER

Det er mange typer hybridbiler, og de har alle én ting til felles.

lexus service

LEXUS-TJENESTER

Finn dine nærmeste Lexus-sentre eller servicestasjoner ved å taste.

Brukte Biler

BRUKTE BILER

Godkjent bruktbil-programmet fra landsomfattende Lexus-forhandlere.

NYHETER OG ARRANGEMENTER

TILBAKE TIL ARTIKLER

NORGES MEST FORNØYDE BILEIERE

AutoIndex 2017

Lexus kåres til vinner av kundetilfredshetsundersøkelsen, AutoIndex 2017, for sjette år på rad.

For sjette år på rad topper Lexus bransjens gjeveste kundetilfredshetsundersøkelse – AutoIndex. Dette hadde ikke vært mulig uten den kollektive innsatsen til alle i Lexus-familien, fra designerne og ingeniørene i Japan til våre forhandlere i Norge. Ikke minst hadde det ikke vært mulig uten våre lojale kunder.

Det vi kan avsløre, som er Lexus’ hemmelighet, er at du som kunde skal bli behandlet som en gjest i vårt hjem. På japansk heter det Omotenashi. Vi har som mål å forutse dine behov, sørge for at alle detaljer gjør kundeopplevelsen spesiell og vise takknemlighet for at dere velger nettopp oss. Vår fabrikk i Japan har gitt oss et løfte om å levere 100% kvalitet på produktene våre, noe flere uavhengige undersøkelser kan dokumentere at de har levert på, bla JD Powers: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47558.
Vi som leverandør i Norge har tilsvarende forpliktet oss til å levere 100% gode kundeopplevelser. Denne undersøkelsen som mottas for 6.gang på rad, dokumenterer at vi er på god vei til å innfri vår forpliktelse her i Norge også.

  • Denne prisen er et vitnesbyrd, ikke bare om kvaliteten til bilene, men også om den innsatsen og stoltheten som legges i arbeidet ute hos forhandlerne. Konkurransen i toppen er knallhard og at vi vinner for sjette gang, og i tillegg øker forspranget til konkurrentene, er virkelig noe alle i Lexus kan være stolte av. Vi er ydmyke og takknemlige overfor kundene våre, som år etter år viser oss så stor tillit og rangerer oss så høyt. Det er en sterk motivasjon og vi kommer ikke til å hvile på laurbærene. Kontinuerlig forbedring er et grunnleggende element i filosofien bak Lexus. Målet vårt er alltid å forbedre oss ytterligere, sier Marketing & Customer Care Manager i Lexus, Tone Thunes.

AutoIndex utføres årlig av Loyalty Group International, og bygger i år på 15.934 unike svar om bilkundenes forhold til bilmerke, forhandlere, verksteder og lojalitet. Undersøkelsen omfatter 23 bilmerker. Bilene skal være førstegangsregistrert mellom 2010 og 2016.

Spørsmålene til bileierne er inndelt i fire hovedkategorier: Bilen og kjøreopplevelsen (vektet 40 prosent), forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet (20 prosent), service på verkstedet (20 prosent) og lojalitet til merket (20 prosent). Lexus vant samtlige kategorier med god margin og fikk desidert høyest poengsum totalt. Lexus endte med 932 poeng, de neste på listen endte med henholdsvis 876, 869 og 865 poeng. I forhold til fjoråret økte vi også avstanden ned til resten av feltet.

For at du skal få en best mulig Lexus-opplevelse på nettet, benytter vi og våre utvalgte partnere informasjonskapsler (cookies) på nettstedet vårt. Hvis du går videre uten å endre innstillinger, går vi ut fra at du vil motta alle informasjonskapslene på Lexus' nettsted med glede.

LES MER