concept cars

KONSEPTBILER

Lexus' konseptbiler byr på spennende glimt inn i vår fremtidige designretning.

main menu lexus brand

DESIGN
INNOVASJON

Denne delen profilerer noen av våre mest slående designkonsepter og andre nyvinninger.

hybrid cars

HYBRIDBILER

Det er mange typer hybridbiler, og de har alle én ting til felles.

lexus service

LEXUS-TJENESTER

Finn dine nærmeste Lexus-sentre eller servicestasjoner ved å taste.

Brukte Biler

BRUKTE BILER

Godkjent bruktbil-programmet fra landsomfattende Lexus-forhandlere.

LC 500h

VERDENS FØRSTE MULTI STAGE-HYBRIDDRIVVERK SETTER NYE STANDARDER FOR YTELSE OG EFFEKTIVITET.


CO2 Blandet kjøring (g/km) 145
Drivstofforbruk, blandet kjøring (l/100 km) 6,4
Akselerasjon 0-100 km/t 5
Maks. hastighet (km/t) 250

FRA kr 1 093 000

EN KJØREOPPLEVELSE SOM INGEN ANNEN

VERDENS FØRSTE MULTI STAGE-HYBRIDDRIVVERK SETTER NYE STANDARDER FOR YTELSE OG EFFEKTIVITET.

Den er designet for å overgå alle forventninger, og LC 500h markerer da også begynnelsen på en ny fase i Lexus-historien. Ikke la deg narre av bokstaven h, da LC 500h er i stand til å akselerere fra null til 100 km/t på bare fem sekunder. Likevel er drivstofføkonomien imponerende: 6,4 l/100 km og utslipp på 145g/km CO2.

Bilens enorme dreiemoment gjør denne til den første Lexus-hybriden som kan få drivhjulene til å spinne. Og selv med denne forfriskende ytelsen leverer LC 500h drivstofføkonomien og de lave utslippene du forventer av en Lexus-hybrid.


BILENS FUNKSJONER

BLI BEDRE KJENT MED LC 500h

Å kjøre LC 500h – høydepunktene

Å KJØRE LC 500h – HØYDEPUNKTENE

LC er basert på en helt ny design for bakhjulsdrift og byr på en unik kjøreopplevelse. Med sitt ekstremt lave tyngdepunkt og sin optimale vektfordeling setter LC 500h nye standarder for hva du bør kunne forvente av en hybrid. LC 500h er designet for å levere overlegne kjøreegenskaper og kvikke reaksjoner, førsteklasses stabilitet og den typen altoppslukende kjøreopplevelse du forventer, eller snarere forlanger, av en luksuskupé med denne byggekvaliteten.

Inne i LC 500h – høydepunktene

INNE I LC 500h – HØYDEPUNKTENE

Etter noen få minutter bak LC-ens "Takumi"-utformede ratt vil du legge merke til den ergonomiske intelligensen bak bilens cockpitdesign. For å inngi tillit og invitere til inspirert kjøring er alle betjeningsorganer og grensesnitt plassert nøyaktig der du vil ha dem. Takket være det lave panseret og instrumentpanelet kan du også glede deg over suveren utsikt til veien forut.

Lexus Safety System +

LEXUS SAFETY SYSTEM +

Det banebrytende Lexus Safety System + er standard på den nye LC, og dette omfatter et kollisjonsvarslingssystem med fotgjengerregistrering, avansert kjørefelthjelp som hjelper deg med å holde kursen, automatisk fjernlyskontroll for bedre sikt i mørket og adaptiv fartsholder, som regulerer hastigheten i forhold til bilen foran.

20" & 21" lettmetallhjul

20" & 21" LETTMETALLHJUL

20" støpte lettmetallhjul
Presisjonsstøpte og -tilvirkede, 5-firedobbelteikers støyreduserende hjul, med mørk grå metallic-finish.

20" smidde lettmetallhjul
Smidde 5-dobbelteikers hjul med en lekker polert finish. (Tilgjengelig på Sport-modellen)

21" smidde lettmetallhjul
Smidde 5-dobbelteikers lettmetallhjul. (Tilgjengelig på modellene Sport & Sport+)

Lexus Multi Stage-hybrid

LEXUS MULTI STAGE-HYBRID

LC 500h er utstyrt med verdens første Multi Stage-hybridsystem – som på en smart måte kombinerer effekten fra en 3,5-liters V6 bensinmotor med en avansert elektromotor. Dette responderer mye mer direkte på førerens input, samtidig som det opprettholder komforten og effektiviteten til en Lexus-hybrid.

LED-frontlys

LED-FRONTLYS

Denne ultrakompakte LED-frontlysenheten med trippelprojektor ble særskilt utviklet for å muliggjøre et eksepsjonelt kort overheng på nye LC, noe som er megetviktig for kjøreegenskapene i høye hastigheter.

Glasstak

GLASSTAK

Gir en følelse av luftig frihet LC-kabinen, krombelagte lister langs siden av glasstaket fremhever den elegante kupéprofilen, og de bakre kantene henspiller på linjene til et tradisjonelt japansk sverd.

Karbonfibertak

KARBONFIBERTAK

Dette vakkert tilvirkede vevde karbonfibertaket senker tyngdepunktet til LC. Det er produsert på vår Motomachi-fabrikk ved hjelp av en ny høyhastighets harpiksstøpeprosess.

Innfellbar bakspoiler

INNFELLBAR BAKSPOILER

En innfellbar bakspoiler folder seg automatisk ut i hastigheter over 80 km/t for å gi ekstra marktrykk og høyhastighetsstabilitet, og luftinntakene på sidene reduserer turbulens rundt bakhjulene og forbedrer kjøreegenskapene.

Holografiske LED-baklys

HOLOGRAFISKE LED-BAKLYS

Diss er inspirert av etterbrennerne på jetjagere, og de iøynefallende baklysene med en skulpturert metallicramme projiserer et uendelig Lexus "L"-motiv. Nærmere inspeksjon avslører at bagasjeromslåsen er sømløst integrert i baklysenheten.

Førerfokusert interiør

FØRERFOKUSERT INTERIØR

En Takumi-håndverksmester kalibrerte den best mulige formen for rattet i LC – et elliptisk grep som passer førerens hender perfekt i kurver med sterke G-krefter.

For å redusere øyebevegelsene og potensiell distraksjon er alle viktige instrumenter plassert nært utsynet mot veien forut.

Betjeningsorganer du bruker ofte, som for eksempel Drive Mode Select, er samlet rundt rattet. Denne oppmerksomheten rundt detaljene har skapt en førerfokusert cockpit som er klar til å gi deg ekstraordinære opplevelser.

Climate Concierge-/Nanoe®-teknologi

CLIMATE CONCIERGE-/NANOE®-TEKNOLOGI

En banebrytende "Climate Concierge" justerer automatisk temperaturene for kupé, sete og ratt. I tillegg vil nyskapende nanoe®-teknologi frigjøre negativt ladde partikler i kupeen for å rense luften og effektivt fjerne uønsket lukt fra setene. De har også en behagelig fuktvirkning på hud og hår.

Skinnseter

SKINNSETER

Vakkert sydde skinnseter byr på den best mulige kombinasjonen av støtte og komfort. LCs sjefingeniør Sato var selv involvert i utviklingen av denne nye designen, som gjennomgikk hele 50 testsykluser.

Alcantara® sportsseter og dørpaneler

ALCANTARA® SPORTSSETER OG DØRPANELER

Omsluttende sportsseter med eksklusive sidestøtter som holder deg godt på plass rundt raske kurver, er tilgjengelige i LC. Trekkingen er utført av Takumi-håndverkere i en kontrasterende kombinasjon av Alcantara® og ekte skinn.

Karbonfiberteknologi

KARBONFIBERTEKNOLOGI

Vi har benyttet den samme karbonfiberbaserte kompositteknologien som vi utviklet for LFA, noe som viser seg i de trykkstøpte lagene med preimpregnert karbonfiber i de indre dørpanelene i LC.

Perforerte pedaler

PERFORERTE PEDALER

Perforert gasspedal og bremsepedal i aluminium og en stor fothviler med anodisert aluminiumfinish bidrar til den ekte sportsfølelsen.

Analog klokke med "L"-motiv

ANALOG KLOKKE MED "L"-MOTIV

Gled deg over det diskrete Lexus "L"-motivet i den analoge klokken og de taktilt hevede overflatene til luftdysekontrollene.

Multiinformasjonsskjerm

MULTIINFORMASJONSSKJERM

For å holde deg oppdatert med alle de viktigste kjøredataene – som for eksempel sikkerhetsvarsler og navigasjonsveiledning – er en multiinformasjonsskjerm i farger integrert med de sentrale instrumentene.

* visning fra LC 500

Ekstra bred projeksjonsskjerm

EKSTRA BRED PROJEKSJONSSKJERM

Reduserer behovet for å ta blikket fra veien når utvalgte kjøredata, som projiseres i skarpe farger, vises direkte på frontruten via vår nyeste HUD-teknologi ("Head-Up Display") (174 x 48 mm).

Lexus Premium Navigation

LEXUS PREMIUM NAVIGATION

Perfekt plassert for en avslappende kjøretur – den ekstra store og lynskarpe 10,3-tommers sentrale skjermen kan betjenes med stemmen eller berøringsplaten med Remote Touch Interface som er like lett å bruke som en smarttelefon eller et nettbrett. Skjermen kan i tillegg deles, slik at du kan se på for eksempel Lexus Premium Navigation-systemet og klimadata samtidig.

Mark Levinson® lydanlegg

MARK LEVINSON® LYDANLEGG

MARK LEVINSON® MED 13 HØYTTALERE
Som ekstrautstyr kan du få dette 13-høyttalers Mark Levinson® Premium Surround-systemet i verdensklasse med GreenEdge™-teknologi som er skreddersydd til akustikken i LC-førerhuset. Det leverer en digital hjemmekinoopplevelse som forsterkes av Clari-Fi™, som gjenoppretter lyden som går tapt ved digital MP3-komprimering.

Blindsonemonitor & ryggealarm

BLINDSONEMONITOR & RYGGEALARMFUNKSJON

Radarenheter montert i bakre støtfanger registrerer kjøretøy i tilstøtende kjørefelt som ikke dekkes av sidespeilene. Hvis føreren varsler om bytte av fil og et kjøretøy kommer inn i blindsonen, aktiveres straks et varselsignal i det relevante sidespeilet.

Funksjonen for kryssende trafikk bakfra (Rear Cross Traffic Alert) benytter blindsonemonitorradaren til å registrere kjøretøy som nærmer seg området bak bilen på en parkeringsplass. Når det er nødvendig, varsler den deg med en lydalarm og et visuelt signal i sidespeilene.

Veiskiltassistanse

VEISKILTASSISTANSE

Veiskiltassistansesystemet Road Sign Assist (RSA) på nye LC gjenkjenner veiskilt ved hjelp av det frontrutemonterte kameraet og gir føreren informasjon på multiinformasjonsskjermen. RSA kan registrere skilt som overholder Wien-konvensjonen (inkludert elektrisk opplyste og blinkende skilt).

* visning fra LC 500

System for overvåking av dekktrykk

SYSTEM FOR OVERVÅKING AV DEKKTRYKK

Dette mottar data fra en sensor som er installert i hvert dekk, og multiinformasjonsskjermen sporer dekktrykksdata og varsler hvis trykket skulle falle i ett eller flere dekk.

* visning fra LC 500

Parkeringskontrollskjerm

RYGGEKAMERA

For at parkeringen skal gå enda enklere er sensorer i den bakre støtfangeren forbundet med et lydsignal inne i bilen for å varsle om hindringer i veien. Lydsignalet kan slås av når det ikke trengs. Koble inn revers, så vises området bak LC på den 10,3-tommers skjermen, sammen med retningslinjer som gjør parkeringen enklere.

Panser som spretter opp

PANSER SOM SPRETTER OPP

Aktiveres av sensorer som er montert i fremre støtfanger, og hvis du skulle kollidere med en fotgjenger, vil systemet heve panseret litt for å gi mer plass mellom det og de harde komponentene til motoren under. Dette reduserer risikoen for skader på fotgjengeren.

* visning fra LC 500

Åtte kollisjonsputer

ÅTTE KOLLISJONSPUTER

I tillegg til en ekstremt kraftig passasjersikkerhetscelle, beskyttes passasjerene av åtte kollisjonsputer. Fører og frontpassasjer blir beskyttet av totrinns hodekollisjonsputer, i tillegg til knekollisjonsputer og sidekollisjonsputer. Sidegardinkollisjonsputer går langs hele lengden på begge sider. Alle sikkerhetsbelter er også utstyrt med forstramming.

Valg av kjøremodus

VALG AV KJØREMODUS

Drive Mode Select er plassert ved siden av rattet, slik at du kan konsentrere deg om veien forut, og lar deg veksle mellom modusene ECO / COMFORT, NORMAL / CUSTOM, SPORT S / SPORT S+.

10-trinns girhendler i magnesium, manuell "M"-modus

10-TRINNS GIRHENDLER I MAGNESIUM, MANUELL "M"-MODUS

For mer moro på veien og en utrolig direkte, dynamisk respons har "M"-modus blitt tatt inn i LC 500h (første gang i en Lexus-hybrid), noe som gjør at føreren fritt kan velge og holde på et hvilket som helst gir ved hjelp av girhendlene.

Svært stivt karosseri

SVÆRT STIVT KAROSSERI

Karosseriet er gjort svært sterkt ved hjelp av ikke-deformerbare LC-deler i ultrastrekkfast stål, mens lett aluminium brukes til dører, panser og bagasjeromslokk. I tillegg har vi brukt kraftig, men lett karbonfiberforsterket plast til komponenter som tak og dørrammer.

INGEN SAMSVAR

Det er ingen kjøretøyfunksjoner som samsvarer med søket. Vennligst utvid søket og prøv igjen.

2017 Lexus LC 500h quote

DU VIL OPPDAGE MANGE INTELLIGENTE AERODYNAMISKE DETALJER PÅ NYE LC: VI GIKK DETALJERT TIL VERKS.

Toshiyuki Murayama, Group Manager, Thermal Management and Aerodynamics

For at du skal få en best mulig Lexus-opplevelse på nettet, benytter vi og våre utvalgte partnere informasjonskapsler (cookies) på nettstedet vårt. Hvis du går videre uten å endre innstillinger, går vi ut fra at du vil motta alle informasjonskapslene på Lexus' nettsted med glede.

LES MER