- Den britiske sangeren, låtskriveren og musikeren har blitt avduket som den nyeste Lexus UX ambassadøren.
- Kampanjen marker lanseringen av den nye kompakte crossoveren UX, en av Lexus´ bestselgende modeller i Europa.
- Joy Crookes hit "Feet Don´t Fail Me Now" er lydsporet i TV reklamen (TVC).
I dag slipper Lexus kampanjen for nye UX, med internasjonalt anerkjente, BRIT-nominerte og Mercury pris-kortlistede Joy Crookes i hovedrollen som Lexus´ ansikt og stemme.
Samarbeidet markerer et skifte i merkets talentstrategi for å nå et yngre, mer mangfoldig og sosialt engasjert publikum. Joy Crookes er selve manifestasjonen av den nye Lexus forbrukeren, og en ambassadør som redefinerer moderne luksus og stil.
Joys stil er en kurert sammensveising av kultur og æraer påvirket av oppveksten i det mangfoldige Sør-London. Resultatet er en bevisst unik og kraftig estetikk som skinner gjennom i enhver produksjon. Crookes bruker også hennes egen plattform til å skape oppmerksomhet rundt problemene som står henne nærest, blant dem bærekraft, med søkelys på hvordan fremtidige generasjoner skal ha tilgang til naturen, uansett hvor de kommer fra.
Den nye kampanjen feirer "The energy that drives you on", og tar for seg Joy som benytter UX som et rom som legger til rette for barndomsdrømmen om å være en verdenskjent musiker. UX er kjøretøy for kreativiteten og en alltid-på-farta livsstil, hvor Joy dyrker lidenskapen sin og energien, to karakteristikker som konstant driver henne fremover.