EN NY HORISONT VENTER

Lexus UX hadde verdenspremiere på Geneva Motor Show. Med designen til en kompakt-SUV og de smidige kjøreegenskapene til en kompaktbil, er UX en frisk tilnærming til luksuriøst byliv.

FILM FRA UX AVDUKINGEN

Lexus nye kompakt SUV UX 250h Hvit modell som viser bilen sett bakfra parkert foran byen Kompakt ytre
  • SUV STYLING

    Lexus UX har et design som balanserer følelsen av trygghet man forbinder med en SUV, med «moro å kjøre» utstrålingen til mer kompakte biler. Resultatet er et egenartet design som gjør at den skiller seg ut i kompakt-SUV segmentet.

  • GOD OVERSIKT

    Sett fra førersetet, gir øvre delen av instrumentpanelet inntrykk av å strekke seg forbi frontruten. Sett fra utsiden ser panseret ser ut som om det glir direkte over i intrumentpanelet. Effekten er inspirert av «engawa», et arkitektonisk grep som slører skillet mellom innsiden og utsiden av et tradisjonelt japansk hus. Sammen med smale A-stolper gir dette sjåføren en utmerket oversikt.

  • SMIDIGE KJØREEGENSKAPER

    Som første Lexus bygget på den nye GA-C-plattformen, kan UX skilte med det laveste tyngdepunktet i klassen og eksepsjonell karosseristivhet. Det gir kjøreegenskapene en smidighet som kan minne om en kompaktbil.

  • LUKSURIØST INTERIØR

    På innsiden gjør Lexus-håndverk og kvalitet seg gjeldende. Valgmulighetene inkluderer setetrekk inspirert av strukturen i japansk papir og skinn i tradisjonell sashiko quilting. Sashiko er en syteknikk som brukes til å styrke Judo- og Kendo-drakter.

  • SELVLADENDE HYBRID

    UX 250h er utstyrt med fjerde generasjon selvladende hybridsystem. En kraftig elmotor og en ny, effektiv 2-liters firesylindret bensinmotor produserer tilsammen 178 hk. I UX er også samspillet mellom hybridsystemet og girkassen forbedret. Resultatet er lavt forbruk, i tillegg til en best mulig kjøreopplevelse. Forbered deg på å bli overrasket.

  • Luksus kompakt SUV Lexus UX 250h sett fra siden i lakkfargen hvit

    LEXUS UX

    UTFORDRER KONVENSJONER

    Lexus UX utfordrer alt som kom før den, og sammenstiller urban design med en styrke som ikke er til å ta feil av. Sett fra siden uttrykker karosseriet rene og dynamiske linjer.

    I front har den karakteristiske signaturgrillen et intrikat vevd mønster. Med Lexus-merket som utgangspunkt, endrer det gradvis form utover. Triple LED-hovedlykter er rammet inn av lys formet som en pilspiss til bruk på dagtid.

    I sin søken etter innovasjoner har designteamet gjort en rekke gjennombrudd innen aerodynamikk. Baklyktene som bidrar til stabilitet når vind treffer fra siden, og hjulbuer som drar nytte av luftstrømmene over bilen for å redusere krengning i svinger.

  • Kompakt SUV Lexus UX 250h interiør Viser utsyn fremover som gjør det enkelt å manøvrere i bylivet

    LEXUS UX

    OMFAVNER JAPANSK HÅNDVERK OG DESIGN

    Med nye UX var det kreative teamet sitt mål å viske ut det ordinære skillet mellom eksteriør- og interiørdesign.

    I førersetet får man inntrykk av at øvre del av instrumentpanelet strekker seg gjennom frontruten og ut på panseret. Denne effekten gir føreren en bedre følelse med størrelsen på bilen. Kombinert med et utmerket utsyn framover som gjør det enkelt å manøvrere i bymiljøet.

    I interiøret finner du Takumi-utformet sashiko skinn. Sashiko er en syteknikk som brukes til å styrke Judo- og Kendo-drakter. Et annet alternativ er et interiør som tar igjen papirmønsteret i ’shoji’ skyvedører, som ofte er å se i japanske hjem.

  • 2018 lexus ux portrait seek new

    LEXUS UX

    FJERDE GENERASJON HYBRID

    Vi startet på null, med et helt nytt chassis og nytt understell. Karosseristivhet og lavt tyngdepunkt gjør UX til en smidig SUV som er morsom å kjøre. Lexus UX 250h kommer med fjerde generasjon selvladende hybridsystem. En kraftig elmotor og en ny effektiv 2-liters firelsylindret bensinmotor produserer tilsammen 178 hestekrefter. Systemet gir eksepsjonell drivstofføkonomi. Men fokuset er ikke bare på lavt forbruk, det er også på en best mulig kjøreopplevelse. Derfor har vi jobbet med å forbedre samspillet mellom hybridsystemet og girkassen. I UX synkroniseres turtallet med økning i hastighet. Det gir en lineær akselerasjon, intuitiv respons på førerens input og en inspirerende kjøreopplevelse. UX er også tilgjengelig med firehjulstrekksystemet E-Four med ytterligere en elmotor som drar bakakslingen. I hastigheter opp til 70 km/t kan 80 prosent av kreftene sendes til bakakslingen, som bidrar til optimal stabilitet.

    UX kommer med en rekke innovative teknologier: blant annet Panoramic View Monitor og et Mark Levinson® Premium Surround system i verdensklasse. Alle UX-modellene kommer standard med Lexus Safety System +. Det inkluderer et kollisjonsvernsystem med fotgjengergjenkjenning, filassistent med tretthetsvarsling og filskiftassistent som holder deg på rett kurs. I tillegg til adaptive fjernlys, for bedre sikt nattestid og «Dynamisk Radar Cruisecontrol» som justerer farten etter kjøretøyet foran.

GENEVA PRESSEKONFERANSE

Next steps