Skip to Main Content (Press Enter)

UTFORSK HELT NYE LEXUS ES

Helt nye Lexus ES, nå i åttende generasjon, ble vist frem for første gang under Shanghai Motor Show i april 2025 – til en strålende mottakelse.

HELT NYE LEXUS ES

VELKOMMEN TIL 

NESTE GENERASJON LEXUS

 

Lexus ES har lenge vært anerkjent for vakkert design og eksepsjonell komfort – og ikke minst, kjøreegenskapene. Nå kommer den i en helelektrisk utgave, som løfter luksussedanen til nye høyder. Vi har forfinet og modernisert designet, forbedret kjøreegenskapene og gjort komforten enda bedre.

Helt nye ES forventes å være tilgjengelig fra våren 2026.

HELT NYE LEXUS ES

ET NYDELIG UTSEENDE

  • Helt nye ES er utviklet etter Lexus' designfilosofi "Clean Tech x Elegance", som kombinerer finesse med rene, enkle linjer.
  • Nye ES er større enn forgjengeren, med et sportslig og aerodynamisk design som gir en elegant sideprofil.
  • I tillegg har den karakteristiske Lexus-spindelgrillen fått en ny, elektrisk identit
Nysgjerrig på nye ES? Meld deg på nyhetsbrevet her (Opens in new window).

HELT NYE LEXUS ES

ET UNIKT INTERIØR

  • Interiøret i ES er både elegant og oversiktlig, med god sikt i alle retninger.
  • Førermiljøet er designet etter Tazuna-prinsippet, som handler om å intuitivt plassere alt av knapper, brytere og skjermer for å minimere hånd- og øyebevegelser.
  • Kupéen kommer med elegante materialer og detaljer – som bambusinspirerte dørpaneler og stemningsbelysning som kan veksle mellom faste og skiftende farger.

HELT NYE LEXUS ES

LUKSUS OG KOMFORT

  • Nye ES byr på en romslig og luksuriøs kupé, både fremme og bak.
  • For passasjerene i baksetet kan ES leveres med justerbare seter, uttrekkbar beinstøtte og et passasjersete foran som kan felles fremover – for ekstra benplass.
  • De nyutviklede forsetene gir god komfort og støtte, og hjelper deg å holde riktig kjørestilling.
  • Støy og vibrasjoner i kupéen er betydelig redusert, med forbedret isolasjon i dørene og støydempende glass.

HELT NYE LEXUS ES

ENDELIG HELELEKTRISK

  • For første gang kommer ES i helelektrisk utgave
  • Du kan velge mellom to varianter – ES 350e med forhjulstrekk eller ES 500e med firehjulstrekk.

 

HELT NYE LEXUS ES

KJØREEGENSKAPENE DU FORVENTER AV LEXUS

  • ES er laget for å gi deg den ultimate Lexus-opplevelsen – med komfort, kontroll og trygghet i alle situasjoner.
  • Vi har forsterket karosseriet, som reduserer vibrasjoner og gir mer presis styring, samt jevnere akselerasjon og bremsing.
  • Det nye styresystemet har variabel rattutveksling som automatisk justerer seg for best mulig stabilitet i høy fart, best mulig respons i svinger og enkel manøvrering ved lave hastigheter.
  • Helt nyutviklede støtdempere gir bedre veikontakt og enda mer komfortabel kjøring.
Hold deg oppdatert på helelektriske ES. Meld deg på nyhetsbrevet her (Opens in new window).

HELT NYE LEXUS ES

TOPPMODERNE TEKNOLOGI

  • Det digitale førermiljøet består av et 12,3-tommer stort instrumentpanel og en 14-tommers berøringsskjerm, som kan integreres med appen Lexus Link+.
  • Berøringsskjermen har Lexus Connect-navigasjon og intuitiv betjening for lyd- og klimaanlegg. Den støtter også Android Auto® og Apple CarPlay®.
  • Tilvalgsmuligheten med Mark Levinson-lydanlegget skaper en eksepsjonellt god, varm, fyldig og tredimensjonal lydopplevelse.

HELT NYE LEXUS ES

NYE SIKKERHETSFUNKSJONER

  • Lexus Safety System+ og de andre førerstøttesystemene har fått en rekke forbedringer.
  • Pre-kollisjonssystemet med automatisk nødbrems oppdager og reagerer nå på enda flere trafikksituasjoner, deriblant elsparkesyklister.
  • Den oppgraderte Blindsonemonitoren oppdager også syklister og motorsyklister, noe som gir ekstra sikkerhet ved svinging.
  • I tillegg kommer ES med Filskifteassistent og Varsling om kryssende trafikk foran

SPESIFIKASJONER

 

 Drivlinje Helelektrisk
 Modell

ES 350e

ES 500e

 Drivverk Forhjulstrekk Firehjulstrekk

 Systemeffekt   (hk/kW)

224/165 343/252
 Lengde (mm, vs. nåværende ES) 5,140 (+165)
 Bredde (mm, vs. nåværende ES) 1,920 (+55)
 Høyde (mm, vs. nåværende ES) 1,560 (+115)
 Akselavstand (mm, vs. nåværende
 ES)
2,950 (+80)

Alle spesifikasjoner er foreløpige og gjelder prototypen av ES.

*Spesifikasjonene for modellene som kommer til Europa kan avvike fra bildene.
Les hele pressemeldingen her (Opens in new window).