BLI KJENT MED RC F
Med et ekstraordinært stivt chassis og racing-tunede dempere er RC F mer involverende og spennende en noen gang. Utseendet er inspirert av Lexus RC F GT3-bilene og den er utviklet på det tekniske senteret vårt nær Fuji Speedway.
Fra
1500700.0
/Måned
Finansiering
RC-F
5.0L petrol 50P- (468 HP) Bensin
8-trinns automatgir | 2WD
Med et ekstraordinært stivt chassis og racing-tunede dempere er RC F mer involverende og spennende en noen gang. Utseendet er inspirert av Lexus RC F GT3-bilene og den er utviklet på det tekniske senteret vårt nær Fuji Speedway.
Hver del av RC F er designet med millimeterpresisjon, med styling og aerodynamisk ytelser hentet fra racing. RC F er finslipt til perfeksjon i vindtunnelen i Japans Aichi-prefektur for å takle alle slags vei- og værforhold.
LED-lys med integrerte kjørelys, en diffuser bak lakkert i bilens farge, en oppdatert for på grillen med større vev og nye integrerte baklykter gir et renere, mer skarpskårent utseende. Frontspoileren genererer en virvel rundt støtfangeren og leder luft ut av hjulbuene foran, noe som bidrar til bedre styrefølelse. Luftuttak på støtfangeren og sideradiatoren kompletterer det racinginspirerte utseendet.
RC F er bygget for ytelse og er utstyrt med den kraftigste V8-motoren Lexus noensinne har bygget. Testet på det utmattende 24-timersløpet på Nürburgring og Pikes Peak Hill Climb i Colorado, legger dette selvpustende 5,0-liters kraftverket listen for rå kraft.
Vekten er redusert uten at det går på bekostning av kupéens følelse av raffinement og soliditet. RC F har elektronisk launch control som standard, slik at 0-100 km/t nås på skarve 4,5 sekunder. Spesialdesignede Michelin Pilot Sport 4S-dekk reduserer understyring, forbedrer det sidegrepet og øker holdbarheten under ekstreme forhold. Introduksjonen av aluminiumsbraketter, hule akslinger, en redusert inntaksmanifold og mindre klimaanleggkompressor bidrar til en lettere bil.
Hos Lexus kobler vi teknologi med innovasjon for å skape nye bruksområder. RC Fs kjøreinstrumenter representerer en videreutvikling av LFA-superbilens fantastiske sentrale skive. Informasjonen som vises inkluderer en stor turteller, digitale og analoge hastighetsavlesninger og en Torque Vectoring Differensial-monitor. I tillegg kan sjåførene holde seg oppdatert gjennom en G-kraft-måler, olje- og vanntemperaturmålere, informasjon om drivstofforbruk og til og med en stoppeklokke.
Det er betryggende å vite at du kjører i en av de sikreste bilene som noen gang er bygget. Alle nye RC F-modeller kan utstyres med Lexus Safety System +, med teknologi som bidrar til å forhindre tre av de vanligste ulykkestypene: påkjørsel bakfra; kjørefeltavvik og kollisjoner med fotgjengere.
Når du bytter fil, overvåker RC F kjøretøy bak ved hjelp av blindsonemonitoren, eller bremser ned ved hjelp av den dynamiske radarcruisekontrollen hvis kjøretøyet foran bremser. RC F har også veiskiltassistent, som samler informasjon fra veiskilt. Automatiske fjernlys registrerer kjøretøy foran om natten, og filskiftvarsling hjelper når du svinger eller kjører på motorveier. Pre-kollisjonssystemet bruker millimeterbølgeradar kombinert med et kamera som til og med kan oppdage fotgjengere, og advarer når man må iverksette passende tiltak.
Den aerodynamiske signaturen til Track Edition gir bedre grep og mer presis styring. Med lettere hjul, karbonkeramiske bremser og kalipere, kan Track Edition skryte av en betydelig reduksjon på 25 kg i ufjæret vekt alene foran på bilen.
Et rødt skinninteriør kommer som standard sammen med Alcantara-innlegg i setene og rød karbondekor. Bilen tilbys i to eksteriørfarger: Ultra White og den eksklusive Nebula Matte Grey.
Ethvert bilde forteller en historie. Det er her opplevelsen av designen og det utsøkte håndverket i en Lexus begynner.