Skip to Main Content (Press Enter)

LEXUS ØVERST PÅ PALLEN IGJEN – FOR 14. ÅR PÅ RAD

 

Lexus er nok en gang vinner av tilfredshetsundersøkelsen AutoIndex

Det er en sann glede å meddele at Lexus også i 2025 topper bilbransjens gjeveste kundetilfredshetsundersøkelse, AutoIndex. Vi jobber kontinuerlig for å skape produkter uten sidestykke og gi våre kunder en helhetlig og positiv opplevelse. Derfor er det desto mer gledelig at årets topplassering er den fjortende i en uavbrutt rekke.

Den omfattende undersøkelsen utføres årlig av Loyalty Group International, hvor kundene bes om å vurdere selve bilen, kjøpsopplevelsen hos forhandler, service på verkstedet og lojalitet til merket. Dette gjør at prisen anses å være en av bransjens mest prestisjefylte, og over 8 926 norske bilkjøpere har gitt sin mening i undersøkelsen.

Totalt viser resultatene en nedgang for de aller fleste bilmerkene i Norge, hvor Lexus derimot har en økning på 1,6 % fra fjorårets allerede høye nivå!

  • – Dette er en fantastisk anerkjennelse fra våre kunder, og vi ønsker å takke de for nok et år med godt samarbeid. Det å vinne AutoIndex for fjortende året på rad er en bekreftelse på at vårt fokus på kundeopplevelse gir resultater. Våre dedikerte Lexus-medarbeidere gjør alt for å gi kundene våre en unik opplevelse gjennom hele eierskapet, fra første besøk hos forhandler til serviceoppfølginger år etter år. Det er inspirerende at kundene igjen rangerer oss som beste bilmerke på kundetilfredshet, sier Jan Christian Holm, leder for Lexus i Norge.

    – Forhandlerne våre har arbeidet systematisk og målrettet for å skape gode minneverdige kundeopplevelser gjennom mange år. De møter kundene i det daglige, og de fortjener heder og ære for det gode arbeidet som er utført, forklarer Holm.

ELEKTRISKE DAGER
21.–31. MAI

Vi feirer førsteplassen i AutoIndex 2025 med Elektriske Dager hos alle forhandlere ut mai måned. Vi lover gode tilbud på alle modeller og helt elektrisk stemning. Velkommen!

Kjøreglede, serviceopplevelse og lojalitet

LEXUS I SÆRKLASSE

Lexus scorer spesielt godt på områder som kjøreglede, serviceopplevelse og lojalitet til merket.

– Denne kåringen og resultatene Lexus oppnår viser stabilitet i en bilindustri preget av raske endringer og omstillinger, samtidig som Lexus selv er i konstant utvikling. Vi har kommet langt på vår reise mot elektrifisering, noe som startet med lanseringen av vår første helelektriske modell RZ. Fremover vil vi utvide vår elektriske modellportefølje. Samtidig fortsetter vårt fokus på kvalitet – både i design, produksjon og unike kundeopplevelser, noe våre kunder verdsetter høyt, sier Holm.

Flere forhandlere

Større utvalg

Det siste året har vi åpnet flere forhandlere, samtidig som vi jobber med å ytterligere utvide den helelektriske familien – responsen har vært, og er, overveldende og positiv.

Dette har både tiltrukket nye kunder og styrket lojaliteten hos eksisterende Lexus-eiere:

– Vi opplever en økende interesse for våre elektriske modeller, noe som bekrefter at vi er på rett vei. Vårt mål er å fortsette å levere biler i første klasse, kombinert med en kundeopplevelse i verdenstoppen. Hos Lexus tenker vi at denne kombinasjonen er vår viktigste konkurransefordel – en fordel vi skal fortsette å jobbe med i årene som kommer, fortsetter Holm.

– Ønsker du å kjøpe en elbil, og samtidig være fornøyd, står alle våre forhandlere klare til å bistå. Velkommen til prøvekjøring! Avslutter Jan Christian Holm.

HELT NYE, HELT ELEKTRISKE
LEXUS ES

Vår prisbelønte sedan, Lexus ES, er på vei – i helelektrisk drakt. Større, mer raffinert og med alle kvalitetene du forventer av en Lexus.