1. Discover Lexus
  2. Lexus er best på service

Lexus er best på service

I årets AutoIndex går nok en gang førsteplassen for beste service til Lexus. Med totalt 958,5 av 1000 mulige poeng er det en klar seier, og vi kunne ikke vært mer takknemlige for anerkjennelsen.

Med kraftig fall blant mange bilmerker, er det en stor glede for oss å nok en gang gå av med seieren for servicemarkedet. Dette er en av de fire kategoriene som til sammen danner grunnlaget for AutoIndex 2023, hvor Lexus også har gått av med totalseieren.

Les mer om Lexus sin totalseier i AutoIndex 2023

AutoIndex utføres årlig av Loyalty Group International og 13 842 norske bileiere har deltatt i undersøkelsen i 2023. Kundene bes om å vurdere følgende: Bilen og kjøreopplevelsen (teller 40 prosent), forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet (20 prosent), service på verkstedet (20 prosent) og lojalitet til merket (20 prosent).

Langt over snittet

Gjennomsnittet blant bilmerkene i service-kategorien i år, ligger på 881,1. Det å kunne ligge så langt over snittet, og å ha gjort det i så mange år, gir oss mange å takke. Bilene produseres i Japan, men resten av kundeopplevelsen produseres tross alt i Norge.

– Først og fremst: Tusen takk! Dette er en pris vi verdsetter veldig høyt, og jeg håper at alle medarbeidere hos Lexus’ merkeverksteder tar dette til seg – seieren er deres. Tusen takk for at dere hver dag yter det beste i jobben deres. På vegne av oss alle vil jeg også takke alle Lexus-eiere for denne anerkjennelsen. Det er lite som gjør oss mer fornøyde enn når dere er fornøyde, forteller Tom Gullkrona Skoglund, ansvarlig for «Customer Care» i Lexus Norge.

Vi fikser kunden først, og deretter bilene

– Det er nesten så en skulle tro at vi har begynt å ta det som en selvfølge å ligge på topp, etter så mange år, men det er så langt fra det. Dersom vi nå ikke gjør noe mer, kan tallene fort snu, og vi jobber derfor daglig for å gjøre det beste for kundene våre. Selv om det nå er tid for å feire, er også tiden inne for å strekke oss enda lenger, forteller Skoglund.

– Det ligger mye hardt arbeid bak å kunne levere en så god score, og selv med et overveldende resultat, er det nå jobben fortsetter. Vi har troen på at alt ligger i detaljene, derfor skal vi nå dykke enda dypere ned i detaljene og finne de stedene vi kan forbedre oss enda mer. Uavhengig av om det er måten vi gjennomfører service, oljen som blir brukt eller om det er kaffen du får servert når du venter, avslutter en stolt kundepleieansvarlig.

Med andre ord: Tusen takk for anerkjennelsen – nå fortsetter vi!

Les mer om AutoIndex her