NYE LEXUS ES
TILPASSET FOR EN NY VERDEN

NÅ INTRODUSERER VI NYE ES

I seks generasjoner har ES vist veien inn i fremtiden. Nå er det tid for den syvende generasjonen av ES å utfordre på et helt nytt nivå.

De som kjenner de eldre modellene, vil oppleve nye ES som romsligere, stillere og enda sikrere. Mens nye kunder blir presentert for en sedan med skarpere ytelser, klasseledende sikkerhetsteknologi og et håndverksmessig nivå man sjelden opplever i dette markedssegmentet.

I januar 2019 lanseres for aller første gang i Norge, den selvladende hybriden ES 300h.

Nye Lexus ES selvladende hybrid sedan kommer kjørende inn til byen
  • DYNAMISKE EGENSKAPER

    Lexus ES er kjent for sin høye komfort, raffinement og luksus. Nye ES bygger videre på disse sterke sidene med et helt nytt chassis som muliggjør et mer dynamisk utvendig design og enda bedre kjøreegenskaper.

  • EN NY GLOBAL ARKITEKTUR

    Nye ES bygges på den helt nye plattformen Global arkitektur – K (GA-K). Bilen er lengre, lavere og bredere enn forgjengeren. Den lengre akselavstanden gjorde det mulig å flytte hjulene nærmere ES front- og bakparti, med større sporvidde foran og bak.

  • MØT ES F-SPORT

    For første gang i ES-utvalget – F-Sport har flere kjennetegn som for eksempel et svart kryssmønster som samsvarer med de utskårne seksjonene på bilens fronthjørner. Bakre spoiler, merking og mørke nedre skjørt som understreker designet. Samt 19-tommers hjul som ligner på dem vi ser på flaggskipsedanen Lexus LS. De to eksklusive fargene – Heat Blue og F White – er også tilgjengelige på F SPORT-modellene.

  • Nye Lexus ES sedan selvladende hybid sett fra siden kjørende i byen med vakre farger

    NYE ES

    EKSTERIØR

    Nye ES bygges på den helt nye plattformen Global arkitektur – K (GA-K), noe som gir Lexus muligheten til å teste grensene for design av mellomstore luksussedaner. Designet byr på en distinkt silhuett med en markert nedadgående profil, noe som skaper et dynamisk, men likevel strømlinjeformet uttrykk. Avslutningen er rent og skarpt utmeislet, med LED-lys som omslutter karosseripanelene og genererer en kontinuerlig stylinglinje, uansett hvor bilen betraktes fra. Paletten omfatter 12 farger med nye beige- og grønnsjatteringer.

  • Interiøret i den nye Lexus ES luksussedan

    NYE ES

    INTERIØR

    Når ES ble opprettet, tok ES sjefdesigner, Yasuo Kajino og hans team utgangspunkt i "Lexus Future Interior" konseptet. Dette resulterte i et førersentrisk passasjerom med store og komfortable passasjerstoler. Hele kupéen er også tilkoblet, noe som gjør det mulig å oppgradere til et navigasjonssystem som styres via en 12,3-tommers multimediaskjerm og andre generasjons Remote Touch-berøringsplate. Systemet tilbyr en rekke digitale tjenester, blant annet talekommando, som lar deg styre systemet, men også smarttelefonen, via stemmen din.

  • En mann kjører nye Lexus ES sett fra siden

    NYE ES

    YTELSE

    Ifølge sjefsingeniør Yasuhiro Sakakibara er nye ES bygget for å levere et fundamentalt høyere ytelsesnivå enn noen av sine forgjengere. Teamet som skapte det nye chassiset etterstrebet komfortabel forutsigbarhet, kombinert med en følelse av rask respons i alle bevegelser. Yoshiaki Ito, sjef-testfører for ES, forklarer: «Vi vil at du, uansett førerstil, skal oppleve fullstendig kontroll når du sitter bak rattet. Nye ES har derfor et komfortnivå som strekker seg lenger enn bare å tilby en behagelig kjøretur.»

  • Ene stålfelgen til Lexus ES

    NYE ES

    SELVLADENDE HYBRIDSYSTEM

    ES 300h er utstyrt med fjerdegenerasjons selvladende hybridsystem som leverer eksepsjonell drivstoffeffektivitet, responsive ytelser og minimale utslipp.

Next steps