LEXUS RX GALLERI
ELEKTRIFISERT FRA INNSIDEN OG UT
Nye RX kommer i tre forskjellige elektrifiserte varianter i Europa, hvorav to finner veien til Norge. I tillegg blir en turbo-bensinmotor-variant tilgjengelig i Øst-Europa.
Lexus har avduket femte generasjon RX; en helt ny modell og et viktig nytt kapittel i evolusjonen til denne ikoniske SUVen.
LEXUS RX GALLERI
Nye RX kommer i tre forskjellige elektrifiserte varianter i Europa, hvorav to finner veien til Norge. I tillegg blir en turbo-bensinmotor-variant tilgjengelig i Øst-Europa.
Den banebrytende nye RX 500h performance hybriden er den første turboladede hybriden fra Lexus. En helt ny hybridarkitektur bestående av en 2.4-liters turbomotor og 6-trinns girkasse, gir RX 500h 371 hk og 645 Nm dreiemoment. Det sørger for kraftfull akselerasjon og dynamiske kjøreegenskaper takket være DIRECT4.
Den elektriske motoren foran er posisjonert mellom forbrenningsmotoren og girkassen, og har en clutch på begge sider, som gir stor fleksibilitet i kraftleveransen. Bak er den utstyrt med en 80kW e-Aksel: en kompakt, modulær pakke med motor, giring, og en ECU mellom bakhjulene.
Den nye RX byr på avanserte tilkoblingsmuligheter og har en 14’’ berøringsskjerm som standard, en av de største i sin klasse. Integrert i navigasjonssystemet, har RX også skytjenester som standard*. Bilens DCM (datakommunikasjon modul) har alltid-på tilkobling, som gir direkte informasjon om trafikkhendelser, ulykker og veitilstander.
Det nye multimedia systemet inkluderer smart stemmeassistansen ‘Hei Lexus’. Enkel smarttelefonintegrering er standard – trådløst for Apple CarPlay og tilkobling med kabel for Android Auto. En trådløs ladestasjon er også tilgjengelig, med 50 % kraftigere ladekapasitet.
* i markeder hvor tjenesten er tilgjengelig..