2019 los angeles auto show hero image

2019 GLOBALE DEBUT

LEXUS LC 500 KABRIOLET

Den etterlengtede kabrioletutgaven av flaggskipet Lexus LC 500 fikk sin globale debut i Los Angeles 19. november.

KABRIOLETUTGAVEN AV FLAGGSKIPET LEXUS LC 500

  • Den etterlengtede kabrioletutgaven av flaggskipet Lexus LC 500 fikk sin globale debut i Los Angeles 19. november. LC 500 Kabriolet kan ses på Los Angeles Auto Show 2019, som varer fra 18. november til 1. desember 2019.

    Den etterlengtede kabrioletutgaven av flaggskipet Lexus LC 500 fikk sin globale debut i Los Angeles 19. november. LC 500 Kabriolet kan ses på Los Angeles Auto Show 2019, som varer fra 18. november til 1. desember 2019.

    Eksteriøret til nye LC blander særpreget til en kabriolet med den unike taklinjen til kupeen. Det gjør den like iøynefallende med taket opp som med det nede. I interiørdesignen har man tatt høyde for at detaljer som stoffet i setene og trekket som dekker taket når det er nede, blir del av designen sett fra utsiden.

    Den nye modellen følger kupeens 'Engasjerende Ytelser' etos, som gir en følelse av å være ett med naturen og en kjøreopplevelse som kun en kabriolet kan by på.

    Under karosseriet har man gjort strategiske forsterkninger for å sørge for at kjøreegenskapene til kupeen ivaretas. Og takket være den melodiøse V8-motoren, akselererer LC 500 på en bestemt og høyst lineær måte. For å bedre kjøreopplevelsen ytterligere, kommer LC 500 kabriolet med nakkevarme og en gjennomsiktig vindavviser - det ivaretar komforten og stillheten som er del av Lexus' DNA.

    Nye LC 500 kabriolet kommer i salg sommeren 2020.

  • 
  

  
    2019 much anticipated convertible version

SLÅENDE VAKKER DESIGN MED TAKET OPPE ELLER NEDE

  • Med et eksteriør basert på LC kupe, bevarer kabrioleten den strålende aerodynamikken og optimale vektfordelingen, samtidig som den er tro mot den prisvinnende designen. Stofftaket gir den en unik silhuett og en sportslighet som er en kabriolet verdig. Linjen over bagasjeromsluken har blitt løftet og gjort bredere for gi den et dynamisk preg fra siden, og for å understreke hvor lav og bred bilen er.

    For å ivareta LC 500s nydelige silhuett med taket nede, trekkes den automatiske foldemekanismen taket inn under et integrert deksel. Fordi designerne ga den en hoftelinje som knekker oppover lengst bak på dørene, gir bilen sett i profil inntrykk av å omfavne kupeen, noe som gir den en ren og stram design.

    Taket, som er i fire lag, har blitt designet for å bevare taklinjen man kjenner fra kupeen, uten at strukturen i taket viser gjennom stoffet. Stoffet i taket er nøye utvalgt og utformet for å sikre at det er akkurat passe stramt, ikke rynker seg og at det gir god lydisolering.

    Fargepaletten til eksteriøret og stofftaket samt de elegante fargetonene til interiøret, ble valgt og kombinert for å passe med LC kundenes sans for stil, smak og deres ulike livsstiler.

    Interiøret har detaljer som gradert quilte- og perforeringsmønster i øvre del av setene, samt L-logoen i nakkestøttene.

    Når man åpner og lukker taket er bevegelsen nøye overvåket, spesielt i begynnelsen og mot slutten for å gi sjåføren en følelse av kvalitet og sikkerhet. Bevegelsene til taket og dekselet som dekker det når nede, har blitt presist synkronisert for å gi en elegant og naturlig bevegelse, men også klasseledende åpne- og lukketider.

  • 
  

  
    2019 a stunning design with the top up or down

FØYER SAMMEN LEXUS' 'ENGASJERENDE YTELSER' MED OPPLEVELSEN AV Å KJØRE EN KABRIOLET

Chassiset til LC 500 Kabriolet ble designet med et nivå av rigiditet som gir kjøreegenskaper tilsvarende de man kjenner fra kupeen, samtidig som den byr på iøynefallende design og raust med bagasjeplass.

Takket være den strategiske plasseringen av og formen til staget mellom dempertårnene bak, er bilens strukturelle stivhet signifikant forbedret. Staget er i lett, støpt aluminium for å holde vekten nede, og performancedempere er tatt i bruk for å gi den riktige høykvalitets kjørekomforten. Andre stag er også strategisk plassert under karosseriet, og materialer som magnesium og aluminium er brukt for å oppnå både stivhet og lav vekt. Resultatet er dynamiske kjøreegenskaper i tråd med det sjåføren med rette skal kunne forvente.

Den selvpustende 5.0-liters V8-motoren, som er koblet til en DirectShift-10-girkasse, gir LC lineær, men like fullt forfriskende akselerasjon. Ytelsene er tilpasset miljø om sjåførens modus, hvorvidt det er silkemyk akselerasjon ved normal kjøring eller akselerasjon helt på grensen skulle sjåføren føle for det.

For å gjøre LC 500 Kabriolets V8 enda mer prominent med taket nede, sender en lydgenerator gjennom dashbordet, mens eksosanlegget spiller opp den kraftfulle motorlyden.

EN GJENNOMTENKT KUPEOPPLEVELSE REFLEKTERER LEXUS' FILOSOFI OM MENNESKET I FOKUS

For å skape et miljø der man både kan nyte det å kjøre en kabriolet og samtidig snakke sammen fokuserte vi på aerodynamikk, som hoftelinjen og karosseriformen bak kupeen. Kombinert med den transparente vindavviseren leder disse vind bort fra kupeen, med en stille kupe som resultat.

Håndtering av lyd er et nøkkelelement i Lexus' DNA, og interiøret i LC 500 stimulerer sansene med motorlyder. Aktiv støykontroll (ANC) kombinert med lydisolering og støyreduserende teknikker, fjerner uønsket støy og ubehagelige frekvenser.

Lydanlegget gjengir de originale lydene til hvert instrument, hver vokal og hvert innspillingsmiljø. I tillegg endres den akustiske designen automatisk ettersom toppen er oppe eller nede. Det gir et akustisk rom som kan nytes i enhver situasjon.

Lexus' Klima-concierge brukes til å kontrollere klimaanlegget, setevarmen, nakkevarmen og varmen i rattet. Og hele tiden tar den hensyn til hvorvidt taket er oppe eller nede. Det sørger for ypperlig komfort, uavhengig av om taket er oppe eller nede.

LC 500 KABRIOLET - DIMENSJONER OG SPESIFIKASJONER

Lengde 4,760 mm
Bredde 1,920 mm
Høyde 1,350 mm
Akselavstand 2,870 mm
Takfunksjon Åpne: 15 sec / lukke: 16 sec