rx reveal lexus news

NÅ LANSERER VI LEXUS RX L - LUKSUS-SUV MED SYV SETER

Vår sofistikerte luksus-SUV finnes nå i en større variant med tre seterader og plass for opp til syv personer.

Da RX ble lansert i 1998, skapte vår sofistikerte SUV et helt nytt segment i bilmarkedet. Nå - 20 år senere lanserer vi en ny versjon av RX. Møt Lexus RX L, som trygt beholder sitt dristige design samtidig som den tilbyr syv seter.

MOTE MØTER FUNKSJON

Lexus RX 450hL har gjort plass til en tredje seterad gjennom et spesialbygd og utvidet karosseri. Uten å gå på kompromis med det ikoniske designet og den høye hybrid-ytelsen som etablerte RX på SUV-markedet.

RX L er, som navnet antyder, en større versjon av RX. Karosseriet er 110 mm lenger, og vinduet i bakluken har en brattere vinkel. Dette gir passasjerene bedre plass, og bedre lastekapasitet. Setene har en 60/40 splittkonfigurasjon. Ned en hendel kan kan andre rad glis fremover for å gi tilgang til tredje rad, som byr på samme komfort og luksus som raden i midten.

Da vi skapte en tredje seterad var det viktig for oss å tilby en høy standard. Dette betyr at vi har løftet setebeltet i midten for å skape mer plass for føttene når du sitter lengst bak. Selvfølgelig er også setene på tredje rad utstyrt med skinn i alle fargevalg som standard.

Et klimakontrollsystem med separate soner gjør at hver passasjer kan velge den temperaturen som passer dem best. I tillegg har RX L en smart bakluke som åpnes eller lukkes automatisk når du sveiper hånden over Lexus-emblemet.

rx reveal hero interior
  • rx reveal portrait 01

    RX L

    LEXUS SIGNATURDESIGN

    Nye RX 450hL kommer med den samme prisvinnende sikkerheten, stylingen, luksusen og ytelsene til RX 450h. Kombinasjonen av allsidigheten til en SUV og komforten til en luksussedan understrekes av en blanding av skarpe linjer og vinkler.

    Lexus unike spindelgrill har en elegant ramme i krom-finish. LED-hovedlysene har tre L-formede elementer på hver side. C-stolper i elegant svart utførelse skaper en illusjon av et svevende tak. LED baklys tar igjen L-temaet og går på tvers av bakskjermene og bakluken. RX L er tilgjengelig med 20” felger som fremhever den kraftfulle framtoningen. Lakken kommer med et riperesistent og selvreparerende lag med makromolekylær polymer.

  • rx reveal portrait 02

    RX L

    LEXUS SIKKERHET

    RX L holder samme høye sikkerhet som RX. Sidekollisjonsputene beskytter passasjerene på alle tre seterader. Lexus Safety System+ er standard og inkluderer Kollisjonsvern (PCS) og fotgjengergjenkjenning, filsassistent med aktiv styre-input (LKA), automatiske fjernlys (AHB) og Adaptiv Radar Cruisekontroll. På høyere utstyrsgrader får man Blindsonevarsel (BSM) med 360 graders oversikt rundt bilen (PVM), Intelligent parkeringssensor (IPM), et system som oppdager kryssende trafikk ved rygging og Adaptive fjernlys (AHS). For at du skal føle deg enda tryggere.

RX 350L

The 2018 Lexus RX 350L offers plenty of power to go with its seven-passenger room and added cargo capacity. The 3.5‑litre V6 employs the advanced D-4S fuel injection system, which combines direct and port fuel injection systems. To maximize efficiency, Variable Valve Timing with intelligence Wide (VVT‑iW) is used on the intake camshaft, along with VVT‑i on the exhaust camshaft, allowing the engine to switch between Otto and Atkinson combustion cycles.

The result is 216kW (294hp) and 358Nm of torque, with performance and efficiency optimized by an eight-speed automatic transmission. Use of regular-grade petrol is a boon to customer value. Using Drive Mode Select, the RX 350L driver can exert more control by choosing from among four driving modes. Normal provides an ideal everyday balance of performance and energy conservation. Sport / Sport+ mode puts an edge on powertrain responsiveness, and ECO mode operates the powertrain at its most efficient level.

As on the two-row RX 350, the RX 350L is available with Dynamic Torque Control AWD. Under normal cruising conditions, the system engages front-wheel drive to help reduce fuel consumption.

Continuously taking input from various sensors (such as wheel speed, engine RPM, steering angle, throttle opening angle and yaw rate), Dynamic Torque Control AWD actively governs torque distribution to the rear wheels using an electromagnetically controlled coupling in the rear differential. When the vehicle is accelerating, the system automatically shifts to AWD to help prevent front-wheel slippage. While cruising, the system reverts to FWD, and when sensors detect wheel slippage, it can vary front to rear torque distribution from 100:0 to 50:50. The 4.2” TFT multi-information display conveys torque-distribution status (front to rear, and side to side).

  • rx reveal portrait 03

    RX L

    RX 450hL

    For familier som trenger tre seterader er Lexus RX 450hL den ideelle luksushybriden. Lexus selvladende hybridsystem kombinerer en 3,5-liters V6 bensinmotor med to elektriske motorer. Samlet effekt er 313 hestekrefter..

    Firehjulstrekksystemet er unikt for hybrid: i stedet for en mekanisk kobling mellom akslingene, driver en el-motor bakhjulene ved behov for optimalt grep.

    I RX 450hL har kjøremodusvelgeren en fjerde posisjon, EV (elektrisk kjøretøy), som gjør at RX 450hL kan kjøres fremover med bare elektrisitet ved lavere hastigheter, og på kortere avstander.

  • rx reveal portrait 04

    RX L

    FULL KONTROLL PÅ VEIEN

    Sju passasjerer kan nå oppleve den samme roen, luksusen og komforten som man kjenner fra RX 450h. Understellet er satt opp for å sikre både underholdende kjøreegenskaper og komfort på alle underlag. Elektrisk servostyring (EPS) gjør den lett å manøvrere samtidig som den gir føreren nok tilbakemeldinger og følelse gjennom rattet. Adaptivt variabelt understell (AVS) som justerer dempingen i henhold til underlaget er tilgjengelig som ekstrautstyr.

rx reveal portrait 05

RX L

HVER DETALJ TILBYR LUKSUS

RX L er designet med detaljer i fokus. Delvis gjennom frontruten som viser viktig informasjon på frontruten, slik at du som fører kan ha fullt fokus på veien. Men også gjennom de støpte setene og de håndskårne treinnleggene som er stilig strukket fra midtkonsollen til hanskefeltet.

MULTIMEDIA

Kraftig audio og fremragende skjermer tilfredsstiller multimedia-behovene til selv de mest kresne. USB-porter, AUX-inngang og DAB+ er standard og anlegget betjenes på en 8” skjerm. Man kan også velge et Mark Levinson® Premium Surround-system med 15 høyttalere.

En 12,3” skjerm med split-screen-funksjon lar sjåføren betjene flere systemer samtidig. Systemet styres via en Remote touch fjernkontroll. .

TEKNISKE SPESIFIKASJONER

  • DRIVLINJE

    • Lexus selvladende hybrid med 3,5-liters V6-motor, to elmotorer samt en elektroniskt styrt trinnløs variabel hastighetsoverføring (E-CVT)
    • Variabel firhjulsdrift (E-FOUR)
    • Batteri: Nikkelmetallhybrid (Ni-MH) 288 Volt

  • UTSTYRSNIVÅ, KOMFORT OG HØYDEPUNKTER

    • Tilpass RX 450hL etter dine preferenser inklusiv personlig dørlåsinnstillinger, innvendig/utvendig lysjusteringer, førersete med Easy Exit og vindusinnstillinger.
    • Sentrallås, Smart Entry Keyless System (nøkkelfri lås- og startsystem)
    • Forseter, ventilert, oppvarmet og 8-veis elektrisk justerbare
    • Klimaanlegg i 3 soner med pollenfilter
    • Multimedia-skjerm, 12,3”
    • Ratt elektrisk justerbart i høyde og lengde
    • Ratt, skinn og oppvarmet
    • Skinnseter
    • Smart elektrisk bakluke
    • Trådløs smartphone-lader i midtkonsollen for kompatible telefoner

  • UTSTYRSNIVÅ EXECUTIVE, HØYDEPUNKTER

    • Adaptiv fjæring (AVS)
    • AHS (Adaptive High-Beam System)
    • Forseter, oppvarmet, aircondition og 10-veis elektrisk justerbare med minnefunksjon
    • Trekk, semianilin-skinn
    • Kortnøkkel
    • Mark Levinson® Surround-system med 15 høytalere
    • Skjerm for ”blindsone” (BSM) og Cruise control (RCTA/RCTB)
    • Vinuskskjerm i farger, 10” (viser hastighet, fartsgrensen, varselmeldinger, navigasjon, informasjon om aktiv cruise control m m)